Nega vaše mačke nakon bolesti ili operacije

Bez obzira da li se radi o rutinskoj ili hitnoj proceduri, nega vašeg ljubimca posle operacije može biti stresan period. Pročitajte ove savete stručnjaka kako da pomognete svom ljubimcu na putu oporavka.

Važnost ishrane

Hrana – puna vitamina i hranljivih sastojaka – je ključna kako bi se održavalo dobro zdravlje vaše mačke, ali je posebno važna kada se one oporavljaju od bolesti ili povrede. Ako vaša mačka ne jede potrebnu količinu odgovarajuće hrane, ne samo da to može dovesti do komplikacija, poput lošeg zarastanja rana, već može loše uticati i na njihov imuni sistem.
“Zdrava mačka obično može da podnese kratak period nedovoljne ili neodgovarajuće ishrane”, kaže Sara Kolins (Sarah Collins), veterinarski specijalista u odeljku hitne pomoći na klinici za male životinje, “ali kućni ljubimci koji pate od bolesti ili povrede reaguju drugačije i brzo propadaju”. Ona kaže da, sem stresa zbog bolesti vaše ljubimice, produženo vremene oporavka znači i povećan broj poseta veterinaru i povećanu ukupnu cenu lečenja. Ako mačka nije jela dva dana, ili je jela manje od 80% svojih dnevnih potreba u periodu od 5 dana, ona je u riziku od neuhranjenosti i mora posetiti veterinara.
veterinarska apoteka Mačke u oporavku

Mačke u periodu oporavka od bolesti i operacija imaju posebne potrebe u ishrani

Priprema vaše ljubimice za operaciju

Oporavak se može dodatno pomoći pripremom vaše mačke za operaciju unapred. “Ako će mačka biti sedirana ili u potpunoj anesteziji, uvek pratite pripremna uputstva svog veterinara. Verovatno će vam biti rečeno da životinju ne hranite od određenog vremena prethodne noći, iako je davanje obične vode obično dozvoljeno.” Omogućite svojoj mački da isprazni svoju bešiku i creva pre nego krenete kod veterinara. “Pitajte veterinara da li možete ostaviti njen prekrivač ili komad svoje odeće za svoju mačku tokom njenog prvog boravka u veterinarskoj klinici, koja će ih podsećati na dom.”

Nega ljubimca kod kuće

Kada mačku vratite kući, obezbedite joj toplu i tihu prostoriju, i dajte joj mesta da se oporavlja u miru. “Uvek slušajte savete veterinara u pogledu aktivnosti, davanja lekova, ishrane, “kragne”, itd” dodaje Sara. “Ako je mački stavljena tzv. kragna kako bi joj se onemogućilo da čupa konce ili dira ranu, obavezno je da je mačka stalno nosi. Iako vam se čini primamljivo da joj skinete kragnu, mački je dovoljno samo par sekundi da raspara šav, a to će značiti ponovni odlazak veterinaru”. Ako je vaša mačka neodlučna po pitanju ishrane nakon operacije, probajte da joj zagrejete hranu; mokra hrana se može staviti u mikrotalasnu pećnicu na par sekundi (samo proverite da hrana ne bude pretopla u sredini). Probajte da dodate toplu (ne ključalu) vodu u suvu hranu i ostavite je da se natopi. “Pružite svojoj mački nežnost i pažnju i ohrabrite je da jede davanjem hrane iz ruke”.
Oduprite se ideji da joj dajete ljudsku hranu ili poslastice, jer će to pojačati neželjene navike u ishrani nakon oporavka mačke. “Nakon što se vaša ljubimica potpuno oporavi, opet je vratite na njenu uobičajenu hranu. To treba raditi postepeno tokom nedelju dana kako se ne bi izazvali poremećaji u varenju”. U zavisnosti od razloga operacije i postojećih zdravstvenih problema, veterinar vam može preporučiti neku od brojnih Royal Canin veterinarskih dijeta, poput Royal Canin Recovery, koja je formulisana za mačke i pse u periodu oporavka. “Postoji malo razloga da se mački uskrati hrana kada je bolesna”, kaže ova veterinarka. “Ako mislite da se mačka oseća loše ili imate neke druge sumnje, ne oklevajte da potražite savet svog veterinara”.
Royal Canin RECOVERY

Royal Canin RECOVERY – veterinarska dijeta za mačke i pse u periodu oporavka

Savršena hrana za mačke tokom oporavka sadrži:

Visoko svarljive proteine. Sve aminokiseline (gradivne jedinice proteina) koje su potrebne organizmu, konkretno glutamin, arginin i taurin, koji su posebno važni tokom oporavka. Kvalitetan saddržaj masti – masnoće ne samo da povećavaju kalorijsku gustinu hrane (pa je možete davati u manjim količinama), već čine hranu ukusnijom.
Omega 3 masne kiseline su posebno važne tokom oporavka. Prebiotici popur repine pulpe, koja stimuliše razvoj dobrih bakterija u crevima.
Antioksidansi pomažu neutralisanje slobodnih radikala (nestabilnih molekula koji nanose oksidativnu štetu organizmu).

one × four =