Sezona buva i krpelja – šta treba da znate?

Buve i krpelji

Buve i krpelji su dosadni, ali takođe mogu izazvati i ozbiljne bolesti kod mačaka i pasa.

buve i krpelji

Od srednje opasnih pa do smrtno opasnih, bolesti mačaka i pasa koje su povezane sa buvama i krpeljima variraju u zavisnosti od životinje i sredine u kojoj živite ili u koju putujete.

Bolesti koje napadaju pse i mačke a koje su direktno vezane za buve i krpelje su:

• Dermatitis izazvan alergijom na buve
  • Erlihioza
  • Tačkasta groznica
  • Lajmska bolest
  • Pantljičare
  • Bartoneloza
  • Citokszoonoza
  • Babezioza

Buve i krpelji se mogu pronaći na životinji, ali se ne primete uvek, čak ni kada se pojave simptomi bolesti prenesene putem buva ili krpelja. Neke bolesti koje prenose buve i krpelji se mogu preneti i na ljude, kako odrasle tako i decu.

Klinički simptomi

Klinički simptomi vezani sa buvama i krpeljima kod mačaka i pasa se mogu značajno razlikovati u zavisnosti od problema, ali mogu uključivati:

• Crvenilo kože
  • Svrab
  • Prekomerno lizanje dlake
  • Groznicu
  • Modrice i crvenilo kože
  • Anemiju
  • Uginuće

Kako buve i krpelji izazivaju toliki broj bolesti i problema kod pasa i mačaka, zaštitni preparati su izuzetno važni. Kako na tržištu ima puno ovakvih proizvoda, najbolje da posetite svog veterinara i da sa njim popričate način života vašeg kućnog ljubimca i zdravstvene aspekte koje možda treba uzeti u obzir kako bi se odabrao najbolji preparat koji odgovara baš vašem ljubimcu.

buve i krpelji

Zaštitni preparati protiv buva i krpelja postoje u nekoliko oblika, uključujući topikalne preparate (nanošenje preko kože), oralne lekove i one u obliku šampona i ogrlica. Veterinari najčešće preporučuju topikalne preparate jer su oni po pravilu delotvorniji. Šamponi se mogu koristiti kada postoji trenutna infestacija buvama. Vaš veterinar će preporučiti najbolji preparat za vašeg ljubimca.

NexGard Novi Beograd

NexGard i NexGard Spectra

Neki ljubimci koji plivaju ili se često kupaju mogu imati više koristi od oralnih lekova kako bi se sprečilo ispiranje aktivnih supstanci pre nego što počnu da deluju. Mnogi vlasnici mačaka biraju topikalne preparate kako ne bi morali redovno da daju mački tablete. I tablete i topikalni preparati mogu biti efikasni. I jedne i druge treba primenjivati redovno, prema uputstvu veterinara, i trebalo bi ih koristiti preko cele godine kako bi se izbegle komplikacije.

Konsultujte veterinara

Ukoliko pronađete buve, njihove ostatke (tamno crvenkaste ili crne mrvice na koži), konsultujte se sa veterinarom, pošto postoje određeni preparati koji ubijaju buve na mačkama i psima momentalno. Krpelji prvo trebaju sa mačke ili psa biti izvađeni na pravilan način, a ljubimca treba pažljivo posmatrati nakon toga kako bi se uočili eventualni simptomi bolesti.

Frontline Combo

Frontline Combo i Broadline

Posebno je važno imati na umu da se treba strogo pridržavati uputstva za upotrebu preparata protiv buva i krpelja. Mnogi preparati sadrže supstvance koje mogu biti izuzetno štetne ili smrtonosne za mačke, pa NIKADA nemojte na mačkama koristiti preparate namenjene psima.

Frontline Tri-Act

Imajte na umu da samo veterinar može pouzdano prepoznati, dijagnostikovati i prepisati najbolji tretman za rešavanje i sprečavanje bolesti koje buve i krpelji mogu preneti vašoj mački ili psu.

Autorka teksta: Catherine Lenox, DVM, CVA, DACVN – All rights reserved Royal Canin

one × one =